30-12-2016 | Algemeen welzijn

Breek eens een record! 'Het' voornemen van 2017

Geschreven door Valerie

Hoe ver staan jullie met het stellen van voornemens voor 2017? Geraak je er niet uit, of zijn ze niet uitdagend genoeg? Wij bij Viata weten je anders wel te inspireren, wat dacht je van eens een record te breken? Dat is pas een voornemen, laat staan een uitdaging! 

Als je durft dan toch ;-) 

28-12-2016 | Algemeen welzijn

Zó pak je voornemens aan, het voorbeeld van Priscilla

Één van de beste voornemens is altijd een nieuwe start, want een nieuw jaar betekent vaak ook een nieuwe start. In 2016 nam ik dat voor een keer eens heel serieus, en dan bedoel ik ook letterlijk ‘heel’ serieus. Ik nam namelijk de beslissing om samen met een vriendin voor een jaar naar Australië te gaan, hoe crazy is dat?

28-12-2016 | Algemeen welzijn

Zó pak je voornemens aan, het voorbeeld van Anouk

Een gezonde levensstijl, dat was mijn grootste uitdaging voor 2016. Ik wou me fit voelen, fit zijn en gezond eten en leven. En jawel, het is me gelukt! Ik zit boordevol energie en ken zeer weinig het gevoel van vermoeidheid. Ik ben dit jaar ook geen enkele dag ziek geweest, zelfs geen verkoudheid of hoofdpijn.

31-10-2016 | Sport en vitaliteit

Hardlopen in het najaar : de 5 essentiële tips!

Geschreven door Anouk sport gezond leven

Het najaar staat voor de deur, maar laat het koude en natte weer je niet tegenhouden om te gaan joggen of hardlopen, want SPORTEN is een LIFESTYLE!


Je kan het lopen wel zo aangenaam mogelijk maken en daarom deze 5 essentiële tips:

12-07-2016 | Sport en vitaliteit

Hoe behoud je een gezond gewicht?

Geschreven door gastblogster diëtiste Stefanie

Na een crashdieet krijgen velen te maken met het beruchte jojo-effect. Hierbij komen de kilootjes er in een mum van tijd weer bij. Dat kan je vermijden door dat crashdieet in te ruilen voor een verantwoord dieet dat gebaseerd is op gezonde evenwichtige voeding en voldoende beweging. Verder zal je moeten accepteren dat gewicht verliezen en dit behouden een gegeven is waar je op lange termijn zal aan moeten blijven werken. Heb jij je streefgewicht bereikt? Bekijk dan zeker volgende tips om dit gewicht te behouden.

11-07-2016 | Sport en vitaliteit

Wat zijn gezonde vetten?

Geschreven door gastblogster diëtiste Stefanie

Als je gewicht wil verliezen dan moet je vetten vermijden. Toch bestaan er ook goede vetten die ons lichaam zeker nodig heeft. Je beperkt je vetinname dus best, maar denk er dus wel aan dat er ook vetten zijn die je lichaam nodig heeft.

06-07-2016 | Sport en vitaliteit

Wat zijn koolhydraten?

Geschreven door Natasha

Koolhydraten zijn opgebouwd uit suikermoleculen en leveren ons lichaam energie. We kunnen ze onderverdelen in 3 groepen. 

Hier kan je zien dat koolhydraten meer zijn dan enkel de koolhydraten uit pasta en aardappelen. Deze onderverdeling zegt vooral iets over de chemische structuur.

22-06-2016 | Sport en vitaliteit

10 tips voor bij het afvallen

Geschreven door Natasha

Afvallen is niet eenvoudig. Vaak denken we dat een crashdieet of strikt de calorieën tellen de oplossing is. Maar loont dat ook wel lange termijn? Met de volgende 10 tips zal snel duidelijk worden hoe jij de strijd tegen de kilo’s op een slimme manier moet aanpakken. 

16-06-2016 | Sport en vitaliteit

Uit eten gaan tijdens het afvallen, kan dat?

Geschreven door Natasha

Uit eten gaan en hierbij toch nog op je gewicht letten, het lijkt voor velen een moeilijke opdracht. Door een knorrende maag bezwijk je al snel voor al dat lekkers op de menukaart. Toch kan je door enkele tips in het achterhoofd te houden, wel een gezonde keuze maken. Zo moet je je achteraf dus niet schuldig voelen en blijft uit eten gaan een plezier.

31-05-2016 | Sport en vitaliteit

Hoeveel kilocalorieën verbrand je per uur?

Geschreven door Natasha

De hoeveelheid energie die we dagelijks nodig hebben is afhankelijk van enkele factoren zoals bijvoorbeeld leeftijd en geslacht. Maar dit hangt natuurlijk ook sterk af van de activiteiten die je op een dag uitoefent. Het kan dan ook wel eens interessant zijn om te kijken hoeveel energie je precies verbruikt per activiteit. 

24-05-2016 | Sport en vitaliteit

Al het leuke van een stappenteller

Geschreven door Lore

Zou jij graag wat fitter zijn, maar vind je niet de tijd om te gaan sporten? Geen probleem, want zonder dat je het beseft sport je al de hele dag, simpelweg door stappen te zetten. Tijdens een saaie dag op het kantoor zet je natuurlijk niet genoeg stappen om echt een verschil te maken in je gezondheid, maar daar kun je gemakkelijk verandering in brengen. Dankzij een superleuke stappenteller kun je zelf bijhouden hoeveel stappen je reeds hebt gezet en hoeveel je nog moet stappen voor een goede gezondheid. 

18-04-2016 | Algemeen welzijn

Kampmedicatie: wat geef je mee aan je kind?

Geschreven door Ann kamp muggen zonnebrand

Wanneer je kinderen voor de eerste keer op kamp vertrekken, wil je graag dat je niets vergeet in hun koffer te steken en dat ze zeker alles bij hebben. 

Blog - Je gezondheid en welzijn eerst

Welkom op de Viata blog. Hier vind je alles aangaande je gezondheid en welzijn. Voor ons komt dat op de eerste plaats.

Recente artikels