Toon alle thema's »

Viata Home Work-out, programma 1

Druk bezette ouder, een studerende student of een hard werkende mens? Maar heb jij toch zin om enkele kilootjes af te vallen, een gezondere levensstijl aan te gaan en te werken aan je conditie? Dat zit je hier alvast goed! Zo heb ik mijn ervaring en kennis als personal coach samengebundeld tot 5 leuke home work-outs
Heb je dus altijd je drukke agenda de schuld gegeven om niet moeten sporten en gezond te eten? Oeps dat is dit alvast helemaal geen excuus meer! Want met deze 5 uitdagende work-outs kan je echt letterlijk overal aan je conditie, figuur en gezonde levensstijl werken

Zwaai die excuusjes alvast maar vaarwel, want wij vliegen erin! Hop naar de eerste home work-out !

PS Had je graag nog wat extra tips in verband met gezonde voeding en welke voeding nu precies gezond is en wat je beter vermijd? Ontdek dan maar snel onze volgende blogs: 

Maar eerst: Ready, set, sport! 

Arm circumductie voorwaarts en achterwaarts -schouders

Arm circumductie voorwaarts en achterwaarts -schouders

Plaats je benen naast elkaar en op dezelfde breedte als je schouders. Spreid je beide armen opzij zodat ze een hoek van 90° vormen met je lichaam. Maak een voorwaartse cirkelvormige beweging met beide armen. Zorg ervoor dat je 15 cirkels voorwaarts maakten herhaal dit vervolgens 4 keer opnieuw. Hierna doe je hetzelfde maar dan achterwaartse cirkels.

Push-up wide – borstPush-up wide - borst

Of beter gekend als pompen. Zet jezelf in plankhouding op je handen en voeten. Zorg ervoor dat je lichaam gestrekt is en dat je op je tenen steunt. Je handen plaats je iets breder dan je schouders. Zak nu door je handen tot je neus net niet de grond raakt. Breng hierbij niet enkel je hoofd naar de grond maar wel je hele lichaam = breng je borst naar de grond. Let hierbij goed op dat je je rug en romp rechthoudt. Voer de oefening uit in 4 sets van 15.

Push-up table – borstPush-up table – borst (een variatie op de gewone push-up die hierboven beschreven wordt)

Hier gaan we pompen tegen een tafel in plaats van op de grond. Ga op een goede afstand van de tafel staan, zet je handpalmen op tafel zodat je lichaam mooi schuin komt te staan en je op je handen tegen de tafel steunt. Duw je lichaam nu op neer zoals je op de grond zou pompen. Herhaal ook deze oefening in 4 sets van 15 keer.

Deze oefening kan je ook perfect uitvoeren op een bank, baar, balk,…

Triceps dip – tricepsTriceps dip – triceps

Neem een stoel of een voorwerp dat even hoog is als een stoel (bank of dergelijke). Plaats je al zittend met je rug naar de stoel. Leg nu je handen op de stoel achter je en druk je op zodat je met je zitvlak ter hoogte van de stoel komt. Zorg ervoor dat je benen hierbij 90% tot volledig gestrekt zijn. Hou hierbij ook steeds je ellebogen zo dicht mogelijk tegen je lichaam. Ook deze oefening doe je in 4 sets van 15 keer.

Side plank elbow foot time - buik en rugSide plank elbow foot time – buik en rug

Ga gestrekt op je zij op de grond liggen. Zorg ervoor dat je lichaam een mooie plank vormt. Plaats nu je elleboog onder je zodat je op je elleboog en de onderkant van je arm steunt en enkel op de zijkant van je voeten. Hou deze positie gedurende 60 seconden aan en herhaal de oefening 4 keer waarbij je telkens wisselt tussen je linker en rechter kant. Dit wil zeggen links, rechts, links, rechts of andersom.

Lyin leg raise benen gestrektLying leg raise benen gestrekt – buik en rechte buikspieren

Ga op de grond op je rug liggen en strek je benen, zorg ervoor dat je lichaam een plank vormt. Til tegelijk je beide benen op, bereik de hoogte tot je weer een hoek van 90° vorm tussen je benen en je lichaam. Ook deze oefening herhaal je voor 4 sets van 15 herhalingen.

PS hierbij mag je je handen onder je zitvlak leggen als je dit comfortabeler vindt.

Superman om en om – onderrug en bilspierenSuperman om en om – onderrug en bilspieren

Leg je op je buik op de grond met je armen naar voor en je benen naar achter gestrekt. Til je linker arm en je rechterbeen zo ver mogelijk op, hou dit eventjes aan en laat rustig zakken, til nu je rechterarm en linkerbeen op en laat rustig zakken. Ook deze oefening doe je in sets van 4 keer 15 voor elke kant. (4 x 15 links en 4 x 15 rechts afwisselend)

Air squat – quadriceps en bilspierenAir squat – quadriceps en bilspieren

Plaats je benen naast elkaar op schouderbreedte. Buig nu door je benen, steek je poep wat naar achter met een rechte rug en zwier je armen vooruit. Wanneer je door je benen buigt ga je zo diep tot wanneer je knie een hoek van 90° vormt. Je knieën mogen hierbij lichtjes naar buiten wijzen. Bij het uitvoeren van deze oefening moet je eigenlijk in je achterhoofd dat je gaat zitten op een stoel. Herhaal de air squat met 4 sets van 15 keer. 

Split squat – quadriceps en bilspierenSplit squat – quadriceps en bilspieren

Om te starten plaats je je beide benen naast elkaar op schouderbreedte. Zet nu je rechtervoet een goede stap vooruit en buig door je linkerbeen. Je buigt zodanig diep dat je linkerknie net niet de grond raakt en je een hoek van 90% vormt. Nadien kom je weer recht. Na het rechtkomen plaats je je rechterbeen weer naast je linkerbeen. Nu doe je net hetzelfde maar plaats je je linkerbeen een goede stap vooruit en buig je door je rechterknie. Ook hier buig je zodanig diep dat je rechterknie net niet de grond raakt. Doe ook deze oefening zowel 15 keer links als 15 keer rechts. En herhaal 4 keer zodanig dat je 4 sets van 15 keer doet.

Abduction been liggend – abductorAbduction been liggend – abductor

Leg je weer op je zijde en zorg ervoor dat je lichaam een plank vormt. Til telkens je been dat bovenaan ligt op en laat rustig en gecontroleerd weer zakken. Zorg ervoor dat je constant de spanning aanhoudt door je been niet te laten raken met je ander been. Til je been zo ver als je kan op met je tenen gestrekt. Deze oefening doe je zowel links als rechts: 4 sets van 15.

Hip thrust – bilspierenHip thrust – bilspieren

Leg je comfortabel op je rug met je voeten op de grond en je knieën omhoog. Plaats je armen evenwijdig met je lichaam naast je op de grond en hou deze gedurende de hele oefening zo. Duw in deze houding je zitvlak omhoog en hou eventjes aan. Zorg ervoor dat je rug recht blijft. Ook deze oefening herhaal je voor 4 sets van 15 keer.

Single leg calf raise standing – kuitenSingle leg calf raise standing – kuiten

Zorg ervoor dat je stevig staat, zoek met je hand desnoods eventjes steun tegen een muur of dergelijke. Plaats je linkervoet achteraan boven je rechtervoet en laat je linkervoet daar rusten. Zo sta je stevig op je rechterbeen, vervolgens ga je 15 keer op je tippen staan met je rechtervoet. Na 15 keer wissel je van voet en voer je dezelfde oefening uit op je linkerbeen. Herhaal zowel voor je linkerbeen als rechterbeen 4 keer 15.

 

Probeer deze workout enkele keren per week te doen en dit gedurende een periode van twee weken. Nadien kan je perfect starten met onze tweede home workout

PS bij onze tweede workout hebben we gebruikt gemaakt van een elastiek. Op deze manier tillen we de oefeningen naar een iets hoger niveau.

Lieve sporters, vergeet niet om je lichaam te helpen recupereren na iedere training. Benieuwd naar de kunst van het recupeereren? 

Jouw selectie
Verfijn selectie
Verfijn selectie

viata-home-work-out-programma-1 - alle producten

1 - 10 van 627 |
Orlistat Sandoz 60mg Capsules 126 stuks

Dit geneesmiddel helpt bij het afslanken door de vetopname uit het voedsel te verminderen waardoor je tot 50% meer gewicht gaat verliezen ten opzichte met een dieet alleen. Geschikt voor mensen met een BMI van 28 of hoger.

Meer info »
45,49
Op voorraad
f product.view.content.addfavourite

Gratis levering bij bestelling 2 stuks
Bestel voor 19:00, morgen geleverd

promo
placeholder XLS Medical Ultra 5
 (1)
XLS Medical Ultra 5 Capsules 180 stuks

XLS Medical Ultra5 is een voedingssupplement op basis van Okranol (een gepatenteerd vezelcomplex), in de vorm van capsules. Het is aangewezen om het gewichtsverlies tot 5 keer te verhogen tijdens een caloriearm dieet. Het vangt de vetten in de voeding op en stimuleert de snelle eliminatie ervan met natuurlijke middelen.

Meer info »
€ 99,95 -15%
84,96
Op voorraad
f product.view.content.addfavourite

Gratis levering voor dit product
Bestel voor 19:00, morgen geleverd

promo
placeholder XLS Medical Max Strength
 (86)
XLS Medical Max Strength Tabletten 120 stuks

Voedingssupplement op basis van Clavitanol in de vorm van tabletten dat kan leiden tot een lagere calorieopname en dat de bloedsuikerspiegel lager en constant is. In combinatie met lichaamsbeweging kan dit leiden tot gewichtsverlies. Met gratis pillendoosje in de verpakking.

Meer info »
€ 99,95
79,52
Op voorraad
f product.view.content.addfavourite

Gratis levering voor dit product
Bestel voor 19:00, morgen geleverd

Orlistat Sandoz 60mg Capsules 42 stuks

Dit geneesmiddel helpt bij het afslanken door de vetopname uit het voedsel te verminderen waardoor je tot 50% meer gewicht gaat verliezen ten opzichte met een dieet alleen. Geschikt voor mensen met een BMI van 28 of hoger.

Meer info »
22,86
Op voorraad
f product.view.content.addfavourite

Gratis levering bij bestelling 3 stuks
Bestel voor 19:00, morgen geleverd

placeholder XLS Medical Hunger Buddy
 (15)
XLS Medical Hunger Buddy Tabletten 40 stuks

Dit is een gecertificeerd medisch hulpmiddel voor de behandeling en preventie van overgewicht en voor algemene gewichtscontrole.

Meer info »
€ 21,95 -12%
19,32
Op voorraad
f product.view.content.addfavourite

Gratis levering bij bestelling 3 stuks
Bestel voor 19:00, morgen geleverd

  • Koop nu 3 Hunger Buddy's en krijg de derde gratis
Ernst thee nr 10 Afslankend Thee 80g

Afslankingsthee in bulk.Deze thee is geregistreerd als geneesmiddel.

Meer info »
5,19
Op voorraad
f product.view.content.addfavourite

Bestel voor 19:00, morgen geleverd

placeholder Etixx Recovery Shake Framboos/Kiwi
 (26)
Etixx Recovery Shake Framboos/Kiwi Poeder 1500g

Een rijke mix van glucose, fructose, weiproteïne en vitaminen ter ondersteuning van het spierherstel, in de vorm van een poeder. Ter aanvulling van de energievoorraad in de spieren na sportprestaties en bevordert een snel spierherstel na de training. Met framboos- en kiwismaak.

Meer info »
€ 45,99
30,96
Op voorraad
f product.view.content.addfavourite

Gratis levering bij bestelling 2 stuks
Bestel voor 19:00, morgen geleverd

Ernst thee nr 10 Afslankend Theebuiltjes 24 stuks

Afslankingsthee in builtjes. Deze thee is geregistreerd als geneesmiddel.

Meer info »
5,19
Op voorraad
f product.view.content.addfavourite

Bestel voor 19:00, morgen geleverd

promo
placeholder Etixx Cycling pakket
 (3)
Etixx Cycling pakket Poeder 1 stuks

Ben jij aan het trainen voor ‘één van de voorjaarsklassiekers óf een andere wielerkoers? Dan is dit pakket van Etixx de perfecte ondersteuning tijdens je voorbereiding. Het bevat 1 doosje Magnesium AA bruistabletten, 1 doosje Multimax multivitamines, 1 pot Isotonic sinaas/mango dorstlesser, 1x Recovery shake framboos/kiwi (400g), 1x Energy gel ginseng/guarana (12 stuks) en 1x Energy sportbar chocolade (12 stuks).

Meer info »
€ 146,94 -30%
102,86
Op voorraad
f product.view.content.addfavourite

Gratis levering voor dit product
Bestel voor 19:00, morgen geleverd

placeholder Bional Ideaal gewicht
 (13)
Bional Ideaal gewicht Capsules 80 stuks

Voedingssupplement ter ondersteuning van een vermageringsdieet in de vorm van gelcapsulen. Bevordert de darmtransit.

Meer info »
€ 11,35 -12%
9,99
Op voorraad
f product.view.content.addfavourite

Bestel voor 19:00, morgen geleverd

1 - 10 van 627 |
Gedeelde ervaringen