Toon alle thema's »

Menopauze? Hoe ga ik hiermee om?

Je kent het wel… warmte-opwellingen, nachtelijk zweten en de kilootjes die uit het niets lijken te komen. Geen kwaaltjes waar je meteen voor staat te springen maar uiteindelijk word je er toch mee geconfronteerd. Het zijn de vervelende ongemakken die gepaard gaan met de menopauze.

 

Wat is de menopauze nu juist?

De menopauze is de natuurlijk overgang van het lichaam van de vrouw waarbij er een einde komt aan de vruchtbaarheid. De menstruatie zal geleidelijk aan veranderen tot ze uiteindelijk verdwijnt. Bij de meeste vrouwen komt de menopauze voor tussen de 45 en de 55 jaar. De menopauze bestaat uit twee fasen. Ze begint met de perimenopauze waarbij de menstruatie onregelmatiger wordt en verandert. Dit kan tot een jaar duren. Hierna start de postmenopauze. Hier gaat je lichaam zich aanpassen aan de veranderingen en dit duurt ongeveer 4 jaar. Wat er eigenlijk gebeurt in deze periode is dat je hormoonproductie vermindert. Omdat je hormoonproductie ineens gaat veranderen ga je dus ook klachten krijgen.

Deze klachten uiten zich voornamelijk in onregelmatige of veranderde menstruaties, transpiratieaanvallen, opvliegers, vaginale droogheid en pijn bij het vrijen. Je kan ook last hebben van prikkelbaarheid, vermoeidheid, spier- en gewrichtsklachten, slapeloosheid en sombere gevoelens.

 

Wat kan je doen om de klachten te verminderen?

Je kan een aantal dingen doen om je menopauze aangenaam te laten verlopen. Hou eerst en vooral een gezonde levensstijl aan. Eet evenwichtig en gezond maar zorg ook dat je voldoende beweging hebt. Maak bijvoorbeeld elke dag een wandeling van 30 minuten. Probeer ook positief te denken, wanneer je dit doet geef je je lichaam al minder kans om bepaalde klachten te ontwikkelen.

Daarnaast kan je je gezonde levensstijl aanvullen met de nieuwe formule van Ymea Dag & Nacht. Deze formule heeft een dubbele werking om je te ondersteunen tijdens de overgang. Aan de ene kant zorgt de dagformule door de cimicifuga racemosa ervoor dat de opvliegers, stemmingswisselingen en prikkelbaarheid verminderd worden. De rozewortel helpt je lichaam met vermoeidheid en stress-situaties omgaan. Door de melisse die erin verwerkt is ontspant je lichaam zich. De vitamine B6 dosis helpt je hormonale activiteit te regelen. De nachtformule zorgt ervoor dat je je nachtrust terugkrijgt. De cimicifuga racemosa vermindert nachtelijk transpireren en rusteloosheid terwijl vitamine B6 je hormonale activiteit helpt reguleren. Valeriaan bevordert je nachtrust zodat je beter slaapt en de passiebloem werkt rustgevend. Met deze 2 formules worden je menopauzale klachten 24 uur lang gereguleerd. Je gebruikt Ymea Dag & Nacht twee maal per dag. ’s Ochtends na je ontbijt neem je één witte dagcapsule en net voor je gaat slapen neem je één blauwe nachtcapsule. Door de natuurlijke bestanddelen mag je Ymea Dag & Nacht langdurig gebruiken waardoor het de ideale ondersteuning wordt tijdens je overgang.