02/793 09 34

Ma - Vr9u - 18u

Momenteel niet bereikbaar
31-08-2021 | Algemeen welzijn

Dagen worden wat donkerder? Laat het je niet raken

Geschreven door Annelies slaapproblemen stress slapeloosheid

Klachten zoals vermoeidheid, stress, somberheid, onrust en slaapmoeilijkheden vieren hoogtij. Deze winter staan we daarom voor een nooit geziene uitdaging.

Wat kan je doen om jezelf op te beuren?

  • Doe iets wat je energie geeft! In deze moeilijke tijden makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Maar soms zit het in kleine dingen. Ga een frisse neus halen tijdens je lunch uur of bel die vriend of vriendin die je al zo lang niet meer gehoord hebt. Dingen die je leuk vindt zorgen dat sombere gedachten naar de achtergrond verdwijnen en geven je meer energie om nadien terug je motivatie te vinden.
  • Houd een relax-avondje met een me-time momentje, neem een bad, lees een boek of je favoriete magazine, bekijk de film die al lang op je lijstje staat. 
  • Beweeg! De auto laten staan voor een kleine boodschap, de trap nemen in plaats van de lift zijn kleine zaken die een verschil kunnen maken op jouw gemoedstoestand. 
  • Zorg voor een verkwikkende nachtrust. Vermijd voor het slapengaan blauw licht van beeldschermen (laptop, smartphone, …). Luister wat muziek, neem een warm bad of doe enkele korte ontspanningsoefeningen om je hoofd vrij te maken. 

Deze tijden vergen echter veel van ons allen. Misschien bevind je je wel in een emotioneel beladen of stressvolle periode die al een tijdje aansleept. Herken je je in onderstaande signalen? Dan is dit waarschijnlijk het geval.

  • Word je vaker emotioneel dan anders? 
  • Zit je minder goed in je vel? 
  • Raak je sneller geïrriteerd op het werk door stress of frustratie?
  • Merk je meer spanningen binnen het gezin of je relatie? 
  • Lijdt ook je slaap eronder?

Je kan ook last hebben van professionele vermoeidheid. Je wil wel, maar je hebt het gevoel dat je niet meer kan. Je werk is lastig en vraagt heel veel energie van jou. Dit kan ook gepaard gaan met een combinatie van lichamelijke klachten zoals bijvoorbeeld spierpijn. 

Indien je je hierin herkent, ga dan spreken met je apotheker of arts. Er zijn namelijk ook voedingssupplementen op basis van natuurlijke extracten, zoals Zaffranax®, die extra ondersteuning kunnen bieden. De producten van Zaffranax® zijn samengesteld op basis van klinisch bewezen(1,5) ingrediënten die op een natuurlijke manier werken. Zaffranax® Positieve Stemming helpt om een positieve stemming(1) te behouden en ondersteunt je bij tijdelijke stress(4) en professionele vermoeidheid(2,3).  Zaffranax® Sleep helpt een goede nachtrust te bevorderen(5) en om je overdag frisser(6) en productiever(7) te voelen. Het gamma is bovendien veilig voor langetermijngebruik.
Aarzel niet om erover te spreken met uw arts of apotheker. 

1 Saffraan helpt het emotioneel evenwicht en een positieve instelling te behouden.
2 Vitamine B6, B9, B12 en magnesium helpen vermoeidheid te verminderen. 
3 Magnesium draagt bij tot een normaal energieleverend metabolisme, de normale werking van het zenuwstelsel, een normale spierwerking en een normale psychologische functie.
4 Vitamine B5 ondersteunt de normale mentale prestaties, inclusief de stressbestendigheid en de concentratie.
5 Citroenmelisse ondersteunt het in slaap vallen en draagt bij tot een rustgevende slaap.
6 Vitamine C draagt bij tot het normaal functioneren van het zenuwstelsel en helpt om vermoeidheid te bestrijden.
7 Zink ondersteunt de cognitieve functie.

 

Blog - Je gezondheid en welzijn eerst

Welkom op de Viata blog. Hier vind je alles aangaande je gezondheid en welzijn. Voor ons komt dat op de eerste plaats.

Recente artikels