11-03-2019 | Algemeen welzijn

Hoe kan ik meer vet verbranden?

Afvallen draait om meer dan alleen op je voeding te letten. Je wilt namelijk niet alleen gewicht verliezen, maar voornamelijk vet. Bij de meeste mensen komt een teveel aan lichaamsvet vooral voor rond de buik, billen of armen. Dit zijn jammer genoeg ook de moeilijkste plaatsen om vet te verliezen. Door meer vet te verbranden, ga je het jojo-effect vermijden dat vele diëten met zich meebrengen.

Hoe zet je nu je vetverbranding in gang en hoe zorg je ervoor dat de vetten weg blijven? De antwoorden op deze vragen lees je in het vervolg van de tekst.   

Bewegen, bewegen en nog eens bewegen

We weten allemaal dat beweging ervoor zorgt dat het lichaam energie gaat verbruiken, maar hoe zetten we dit energieverbruik ook om in vetverbranding? Elke vorm van lichaamsbeweging kan je al helpen om vet te verbranden. Verder zal voldoende beweging er ook voor zorgen dat je veel fitter bent en meer energie zult hebben. Toch zijn bepaalde vormen van beweging beter dan andere op gebied van vetverbranding. Zo wissel je het beste af tussen cardio- en krachttraining   

Krachttraining 

Terwijl cardiotraining over het algemeen meer energie verbruikt dan krachttraining kan je toch best ook een stevige portie krachttraining toevoegen aan je trainingsschema. Dit heeft als grote voordeel dat je tijdens het afvallen geen spieren verliest, maar juist extra spieren traint. Ook zorgt krachttraining voor een verhoogde ruststofwisseling. Dit betekent dat je lichaam energie verbruikt zonder dat je ook maar iets hoeft te doen. Na een stevige krachttraining kan je lichaam tot 15 uur lang extra vet verbranden. 

Hoeveel beweging is voldoende?vetverbranding krachttraining

Het is aan te raden om twee keer per week aan krachttraining te doen. Deze training kan je ook nog afwisselen cardiotraining. De duur van je trainingen bepaal je het best zelf. Kijk wat je lichaam aankan en probeer niks te forceren. Je hoeft niet altijd te gaan lopen, zwemmen of gewichtheffen om vet te verbranden. Zo kan matig intensieve beweging zoals wandelen of fietsen je vetverbranding ook al aanwakkeren.  

Verminder de opname van vetten

Verder zorg je tijdens het afvallen ook het best voor een dieet met minder vetten. Zo vermijd je dat de vetten die je er af getraind hebt terugkomen. Kies dus voor een gezond en gebalanceerd dieet met voldoende groenten en vezels. Je kan ook beroep doen op een vetbinder zoals die van XL-S Medical om de opname van vetten in het lichaam te verminderen. Dit product gebruik je het best in combinatie met een gezond dieet en voldoende beweging. Een vetbinder alleen zal er niet voor zorgen dat je plots extreem vermagert, maar kan je wel een duwtje in de juiste richting geven. 

Wij horen graag je mening, deel ze hier met ons
Blog - Je gezondheid en welzijn eerst

Welkom op de Viata blog. Hier vind je alles aangaande je gezondheid en welzijn. Voor ons komt dat op de eerste plaats.

Recente artikels